marți, 30 martie 2010

Ii iau mana si ii sarut varful degetelor, ea  imi cuprinde fata cu palmele si ma priveste fix in ochi ca si cum ar cauta ceva, ca si cum dincolo de culoarea lor,s-ar afla un mare mister. In coltu gurii ii apare o gropita ce prefigureaza un zambet tandru. `Ce ochi frumosi ai!` imi spune entuziasta `ai mei sunt spalaciti` continua cu o falsa tristete si se uita pe rafturile cu carti. Ii privesc profilul bine conturat si ochii mi se opresc pe buza inferioara, putin mai groasa, imi dau seama ca nu am sarutat-o astazi. `Mie imi plac ochii tai, asa spalaciti cum sunt` ii declar eu linistit, incercand sa ascund un zambet.` Asa` spune ea si isi indeparteaza trupul de mine `domnule profesor, poate ca mai sunt si altfel decat spalacita` si ma priveste cu interes ` Pai ce sa spun, domnisoara` raspund eu vesel mimand un aer didactic `asta trebuie sa decidem impreuna` `Si....mdaca se dovedeste ca am mai multe defecte?` intreaba ea sugestiv. Incep sa rad amuzat de tonul ei, ea imi mangaie parul  si ma  intrerupe `Nu mai rade, raspunde-mi ` devin brusc serios `Ce sa-ti raspund?` intreb deranjat de faptul ca mi-a intrerupt momentul de veselie `Daca s-ar intampla sa am mai multe defecte?` ma foiesc enervat si ea se ridica `Ce e daca s-ar intampla?` intreb `Spune-mi tu` sopteste ea afectata. Ma ridic,  si incep sa ma plimb prin camera cu mainile in buzunarele pantalonilor.  Nu stiu ce vrea de la mine, nu vreau sa gresesc acum spunandu-i ce nu trebuie. Ea se cuibareste in fotoliu in locul meu si inchide ochii. Ma duc la fereastra, inspir aerul prafuit, aprind o tigara si imi reiau mersul. As vrea sa nu fie asa, as vrea sa fie liniste, as vrea sa fiu indiferent. Ma opresc deodata si imi musc buzele. Ea ma urmareste cu ochi vii de copil `Gata plimbarea?` ma intreaba ea ironic ` Gata` zambesc eu arogant. Ea intinde mana spre pachetul ei de tigari ` Ia din ale mele` o indemn eu rugator `Ia uite` si ia o tigara, o aprinde fara garaba si o lasa pe margine scrumierei `am luat o tigara asa ca sa-ti fac placerea` `Multumesc` raspund eu sec, inclinand capul ` O tigara cu iz metafizic` continua ea pe acelasi ton acid ` o tigara eterata, parca acesta e termenul pe care il folositi voi pretios in filosofie, ca sa desemnati nu stiu ce...Chiar, de ce nu are filosofia un limbaj mai accesibil?` intreaba ea cu interes` De ce nu are matematica un limbaj mai accesibil?` raspund eu plictisit `Nu stiu, asta nu e tot treaba voastra, a filosofilor?` spune ea accentuand termenul de filosof `Hmm, exista lucrari de specialitatea pe care le poti consulta, in legatura cu tema aceasta` ` Nu vreau sa consult nici o lucrarea, vreau sa imi explice cineva...un filosof` afirma ea copilareste ` Eu, nu vad nici o dificulate, gaseste un filosof si ai rezolvat problema` ii raspund eu amuzat` Si, unde gasesc eu un filosof?` `Ei, iata o intrebare...` `filosofica` ma completeaza ea si incepe sa rada. Rad si eu, dar ma opresc. `Ce se intampla...cu noi?` intreaba cu o tristete care ma cutremura. Ce sa raspund? Se ridica de pe fotoliu, incet, ca o pisica rasfatata si priveste in sus, incercand sa-mi caute privirea `Hmm...ce?` mai intreaba odata si mai dureros. Ochii de o frumusete ciudata sunt incarcati de intrebari, obrajii par indiferenti, buzele sunt apetisante. Ma aplec si o sarut indelung pe buzele moi si calde. Are gust de tutun si de fructe. Ea imi cuprinde capul cu palmele si ma saruta din nou cu sete, de parca ar pune in acest act toata fiinta ei...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu