vineri, 26 martie 2010

Aud soneria. E aici. Ma indrept spre usa, descui, si o deschid larg. Ea, sprijinita cu umarul de tocul usii imi zambeste. Si e atat de...imbujorata si proaspata, cu ochii negri si cu parul  saten inchis pare o zeita. Ii intind mana si astept. Devine brusc serioasa, imi apuca mana nesigura, o trag spre mine si o imbratisez. Imi cuprinde spatele si simt palmele calde mangaindu-ma, ii sarut discret parul. Stam imbratisati asa o vreme. Mi-a fost dor de ea si ei cu siguranta i-a fost dor de mine. Se ridica pe varfuri si imi sopteste misterios la ureche : `Sa intram.` Imi desfac bratele si ea se strecoara pe langa mine in hol. Oftez puternic, fara sa stiu de ce. Intarzii sa inchid usa, ea e deja in camera. Intru , ea si-a dezbracat haina si se apleca pe fereastra deschisa incercand sa vada ceva. Ma asez in fotoliu, incrucisez bratele si o privesc fascinat.  Ce mi-e mai drag la ea oare? Sa fie ochii ei jucausi, sa fie mainile ei albe si fine, sa fie pielea subtire si matasoasa, sa fie buzele ei delicioase, sau  parul suparat  care pare acum ca se scurge pe fereastra? `Uite` imi arata cu degetul copilareste` Uite, cum zboara porumbeii` zambesc. Se uita la ei pierduta, apoi se asaza pe marginea geamului cu fata la mine `Tu...ce faci?` intreaba ea preocupata. Imi vine sa rad, dar ma abtin `Bine...te privesc.` `Lasa asta` imi spune serioasa `ce faci aici singur. De ce nu esti la Universitate?Te-am cautat si amfiteatrul era gol, era sinistru si rece. Cum poti preda acolo?` Nu stiu ce sa ii raspund; ar trebui sa iau povestea de la inceput, sa explic, sa aduc argumente si...nu vreau. Zambesc, incercand sa maschez ingrijorarea care ma cuprinde `E drept ca e cam rece in amfiteatru, dar nu e adevarat ca e sinistru. Se insufleteste cand vin studentii si cand tin prelegerile, acolo au conferentiat multe nume ale filosofiei romanesti. Mie imi place, ma inspira, am vedere spre fantana.` ` Atunci,  de ce nu esti acolo ?` ma intreaba si ma iscodeste cu ochii. Privesc la cartile de pe rafturi si le citesc aleator titlurile `S-a intamplat ceva.` afirma ea intristata `Cu cine?` intreb eu ironic `Cu tine` raspunde rabdatoare` cu tine s-a intamplat ceva si nu vrei sa imi spui.` nu se mai uita la mine, ci la tabloul de pe perete `Ei asta e acum! Ce sa se intample cu mine? Nimic. Nu vreau sa merg astazi acolo si gata.` explic eu simplu `Minti` sopteste ea amar` minti dar...nu conteaza` Coboara incet, ia pachetul de tigari din buzunarul hainei ei si se uita in jur dupa o bricheta. Fumeaza tigari ieftine, mirosul lor ma ineaca; ii ofer o tigara de la mine `Multumesc, am ` refuza ea cu demnitatea `Ale mele sunt mai bune, nu miros asa...` argumentez eu ` Le prefer pe ale mele, cu mirosul lor cu tot. Imi dai o bricheta?` renunt, iau bricheta de pe masa si ii aprind tigara pe care o tine provocator intre buze. `Mersi, esti gentil` imi raspunde . Izbucnesc in ras in timp ce ea ma priveste contrariata. `De ce razi?` imi aprind o tigara scuturand din cap, suflu fumul si ii fac cu ochiul. `De tine rad, esti gentil, auzi....` si rad iar, rade si ea `Unde ai auzit tu formula asta?` o intreb cu interes `Nu mai stiu, asa mi-a venit.` Merge la fereastra si scutura tigara `Am scrumiera` ii spun vesel `Mhm` raspunde cu tigara in gura. Intoarce capul brusc, si prin firele de par rasfirate pe fata ma urmareste; apoi stinge plictisita tigara si mi se asaza in brate. Imi cuprinde umerii cu un brat, isi lipeste tampla de frumtea mea si imi trece mana peste barba uitandu-se afara. Ii iau mana si ii sarut varful degetelor, ea...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu