miercuri, 24 februarie 2010

` Non, je ne regrette rien` Vocea lui Edith Piaf suna tipator. Din gura imi iese un fuior albastru de fum care se risipeste timid in lumina blanda a rasaritului. Savurez aroma puternica a tutunului si incerc sa imi imaginez componenta...hmm...tutun bun, iasomie poate, merisor, flori de cires, ... nu mai reusesc sa disting, ce simturi limitate.Medicul mi-a recomandat sa nu mai fumez. Ce stie el?N-a fumat niciodata, n-a baut niciodata, cine stie, poate n-a iubit niciodata. S-a lipsit de atatea si atatea experiente supreme care iti trezesc si iti incanta simturile, care te ametesc, te invaluie, te umanizeaza, i-am si spus de altfel. `Domnule doctor, cunoasteti probabil ca eu am o parere distincta de cea publica in legatura cu profesia dumneavoastra, insa nu despre asta vreau sa vorbesc acum in primul rand pentru ca ar merita o discutie aparte si apoi pentru ca va asteapta o multime de pacienti (care o fi originea acestui cuvant?). Revenind, vreau sa va spun domnule ca nu sunteti uman. Nu, nu, dati-mi voie sa termin, sunt dipus sa va ascult parerea la final. Asadar nu sunteti uman, si iata de ce: sunteti de acord ca omul inainte de a fi dulgher, profesor, artist, medic, este un soi de animal si ca doar devenind ceva ajunge sa-si depaseasca conditia. Ei, pana la acest punct al devenirii este condus eminamente de simturi, el vietuieste, nu TRAIESTE. O distinctie la care tin foarte mult. Vietuieste spuneam, miroase, gusta, pipaie, vede ,aude, in sfarsit se deplaseaza si celelalte, dar nu se gandeste ca marul pe care il molfaie multumit si tamp este o minunata creatie a naturii, nu se preocupa in legatura cu forma lui, nu ii estimeaza diametrul. Din cate stiu, cand cineva vi  se adreseaza cineva in calitate de pacient (?!) va comunica tot ceea ce este legat de viata lui primordiala, ce mananca, ce bea, ce fumeaza, cati parteneri sexuali are, ma rog totul, desi sinceritatea este relativa. Comunicandu-va acestea va face partas la existenta lui intima. Cum puteti, in aceasta situatie domnule sa ii spuneti, nu mai fuma, sau nu mai bea, mananca cu masura fiindca acestea iti ruineaza sanatatea cand stiti ca ele fac parte din existenta lui si sunt indispensabile? Acum, bineinteles veti argumenta ca e vorba de sanatate si pana la urma de existenta respectivului. Nu e valabil, domnule doctor, pentru ca o viata santaoasa si goala nu valoreaza nimic. Nu fumati, desigur, pentru ca va temeti de un eventual cancer, nu consumati alcool in cantitati mari pentru ca  asta v-ar afecta ficatul, nu mancati decat cu grija si putin, aveti partener sexual stabil, ma rog, aveti o viata sanatoasa. Dar de unde stiti ca fiind beat viata e mai colorata, ca sunteti mai fericit, ca experimentand placerile cu alte femei nu sunteti mai barbat? Nestiind acestea nu sunteti uman.` Si nu mi-a raspuns asa cum as fi vrut `Domnule, va multumesc pentru aceasta minunata lectie de filosofie sau ce va fi fiind dar ma asteapta alti pacienti. La revedere!` Am plecat putin descumpanit si furios. Un idiot, un frustrat, un...medic. E ora 12, Edith Piaf nu mai canta, tigara s-a stins.Mi-e cald. Mi-e sete. Mi-e lene. si...cel mai important, `Je ne regrette rien`.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu