miercuri, 19 mai 2010

...Si am incercat sa visez, asteptam ca absintul sa-si faca efectul (daca exista un efect) miraculos asupra mea, sa vina zana verde si sa ma poarte pe taramuri necunoscute. Reveria mi-a fost insa intrerupta de un amalgam de voci. Am deschis ochii insa moleseala care imi toropise trupul nu ma lasa sa ma ridic, `Ce se intampla ?` l-am intrebat pe A. care pandea din spatele perdelei ce ne servea drept usa `Scandal.` mi-a raspuns el entuziasmat `Cine?` `Ridica-te si vezi` mi-a replicat el, enervat probabil de faptul ca ii distrageam atentia de la evenimente. Cu multe eforturi am reusit sa ajung langa prietenul meu si tinandu-ma de el sa vad, prin ochiurile perdelei murdare, un grup de barbati care discutau aprins si condimentau discutia cu injurii obscene. Sala se mai golise intre timp iar orchestra pe care nu o vazusem inca nu mai canta, tipul de la bar privea scena scobindu-se in nas iar clientii ramasi s-au retras spre usa. `Sa-mi dai banii!` a strigat unul din barbati, destul de scund si slab catre unu altul, mai inalt si mai voinic. Acesta din urma, cu o grimasa ironica i-a articulat o palma peste fata micutului, incat s-a prabusit gemand. Un murmur general a strabatut camera. `Bani? Tu stii de la cine ceri bani?` l-a intrebat uriasul `Cine e?` am intrebat si eu vizibil curios `Shhh...taci` mi-a soptit ` A. ingrijorat `Si voi la ce va uitati?` a intrebat violent omul, moment in care usa s-a deschis si cei care erau acolo au iesit afara. Micutul s-a ridicat cu greu de jos si si-a sters firisorul de sange care ii curgea din nas `Banii mei ` a soptit el hotarat spre urias. Eu incepusem sa ma clatin si A. nu ma mai putea sustine, asa ca m-a impins pe canapea si a continuat sa urmareasca spectacolul. Eu nu ii mai vedeam pe cei doi dar le auzeam vocile ragusite `Am jucat cinstit` a continuat micutul insa argumentatia i-a fost intrerupta de rasul diabolic al interlocutorului sau `Ha, ha, ha,...tu ai jucat cinstit dar eu nu!` a declarat voinicul si i-a mai dat micutului doua palme, determinandu-l sa ia din nou contact cu podeaua nematurata. `Cine e asta?` am intrebat eu tare `Taci!` m-a intrerupt A. `vrei si tu o palma?` `De ce se bat?` am continuat eu fara sa-l iau in seama. Raspunsul a venit insa intr-o forma neobisnuita. Uriasul, care fara indoiala ma auzise, l-a pocnit pe A. prin perdea, proiectandu-l direct pe masa. Sticla s-a spart si un miros de anason m-a invaluit `Ce faceti voi aici?` a intrebat voinicul smulgand perdeaua si proptindu-si trupul maisv in tocul usii. Avea ochii verzi, o barba mare si incalcita iar jacheta din piele neagra abia-i cuprindea spatele. A. s-a rostogolit de pe masa ca un sac, plangand de durere si bolborosind ceva. Corpul meu nu ma mai ajuta asa ca asteptam neputincios asaltul uriasului care insa nu s-a produs, fiindca el l-a ridicat pe prietenul meu cu o singura mana de jos si a exclamat `Ooo, domnule pictor!` si i-a mai aplicat o lovitura in stomac, lasandu-l sa cada si intorcandu-se spre mine `Si dumneavoastra?` m-a intrebat ironic. Eu paralizat de teama, am clatinat din cap in zadar fiindca noul nostru amic mi-a oferit si mie cu o morbida generozitate un pumn in nas. `Avem haine scumpe.` a remarcat el scuturandu-mi paltonul `si bem absint` a continuat, calcand pe cuburile de zahar care scrasneau sub bocancii lui. `Pe domnul pictor il cunosc, dar nu stiu cine esti dumneata.` a rostit el calm asezandu-se langa mine si trecandu-mi un brat pe dupa cap, timp in care eu imi stergeam sangele cu manseta camasii. ` Eu sunt Grasu` mi-a spus el ranjind `Mneata...?` sugestiv nume, ma gandeam. `Ahaa esti timid` si m-a impins dintr-o data cu capul de masa. Am tipat fiindca lovitura imi provocase o durere cum rar am simti, si banuiam ca mi-am spart capul. El s-a ridicat si l-a intrebat pe tipul cel de la bar `Cine e asta care-i cu A.I.? ` a intrebat `Nus..` a raspuns omul linistit. `Ei atunci, ar fi bine sa plece` si l-a luat pe A. de un picior, l-a tarat pana la usa si i-a dat drumul pe scari. Eu, in genunchi, cautam ceva cu care sa ripostez insa uriasul m-a apucat si pe mine de o mana si mi-a aplicat acelasi tratament, dupa care a aruncat pe noi hainele injurandu-ne furtunos `...tu-va...`.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu